Ciemnoskóra z dzieckiem 30 cm, pracownia Tripi
Ciemnoskóra z dzieckiem: figura do szopki o wysokości 30 cm, wykonana w pracowni artystycznej Angeli Tripi.
Kobieta, wracając z pracy w polu, ma zmęczoną twarz po ciężkim dniu. Jej spojrzenie zatrzymuje się na jasnej smudze przecinającej niebo: dreszcz przechodzi po jej plecach i, między strachem a ciekawością, postanawia podążać za nią, by zobaczyć dokąd ją zaprowadzi. Wkrótce serce pozna wielkość Pana.
Każda postać szopki Angeli Tripi cechuje się szczególną dbałością o detale.
Angela Tripi czer...
Informacje i Charakterystyka
Ciemnoskóra z dzieckiem: figura do szopki o wysokości 30 cm, wykonana w pracowni artystycznej Angeli Tripi.
Kobieta, wracając z pracy w polu, ma zmęczoną twarz po ciężkim dniu. Jej spojrzenie zatrzymuje się na jasnej smudze przecinającej niebo: dreszcz przechodzi po jej plecach i, między strachem a ciekawością, postanawia podążać za nią, by zobaczyć dokąd ją zaprowadzi. Wkrótce serce pozna wielkość Pana.
Każda postać szopki Angeli Tripi cechuje się szczególną dbałością o detale.
Angela Tripi czerpie inspirację do tworzenia swoich figur ze starożytnego świata arabskiego i, przetwarzając historię i obyczaje, dochodzi do własnej interpretacji postaci tego okresu.
W przeciwieństwie do tradycyjnych figurek glinianych do szopki (np. neapolitańskich), które są budowane na szkielecie ze słomy, pokryte ubraniami, do których przyczepiane są fragmenty z gliny, figury Angeli Tripi posiadają kompletnie ukształtowane ciało.
Są one modelowane nagie, a następnie malowane i ubierane w tkaniny oraz drobne ozdoby, detale nadające rzeźbie zdumiewającego realizmu.
Artystka potrafi nadać swoim rzeźbom osobowość, charyzmę i urok: często widoczne są wyraźne zmarszczki, grymasy, napięte mięśnie itp. Ponadto należy dodać, że podczas gdy tradycyjna statua, poprzez statyczność gestu, przywołuje zawód lub postać, podziwiając te dzieła, uświadamiamy sobie, że za tymi twarzami i spojrzeniami kryje się historia, życie z przed i po.
Jeśli ktoś jest w stanie uchwycić duszę statuy, może również zrozumieć, w którym momencie Tripi ją fotografuje i co chce wyrazić.
Ręczna obróbka każdej rzeźby sprawia, że każdy egzemplarz jest zawsze inny, przez co unikatowy i niepowtarzalny.