Pastuszka ciemnoskóra z dzbanem, do szopki 18 cm, Tripi
Pastuszka ciemnoskóra z dzbanem do szopki 18 cm autorstwa Angeli Tripi.
Młoda kobieta ledwo daje radę iść, niosąc ciężki dzban z gliny. Przebija się przez tłum, który jednak tłoczy się w przeciwną stronę. Zastanawiając się, dokąd wszyscy zmierzają, odwraca się i dostrzega, że niebo jest oświetlone ogromną gwiazdą. Zaskoczona zatrzymuje się, by przyjrzeć się jej niezwykłemu blaskowi. Ktoś szeptem mówi, że urodziło się bardzo wyjątkowe dziecko: narodził się Zbawiciel.
Każda postać z szopki Angeli ...
Informacje i Charakterystyka
Pastuszka ciemnoskóra z dzbanem do szopki 18 cm autorstwa Angeli Tripi.
Młoda kobieta ledwo daje radę iść, niosąc ciężki dzban z gliny. Przebija się przez tłum, który jednak tłoczy się w przeciwną stronę. Zastanawiając się, dokąd wszyscy zmierzają, odwraca się i dostrzega, że niebo jest oświetlone ogromną gwiazdą. Zaskoczona zatrzymuje się, by przyjrzeć się jej niezwykłemu blaskowi. Ktoś szeptem mówi, że urodziło się bardzo wyjątkowe dziecko: narodził się Zbawiciel.
Każda postać z szopki Angeli Tripi cechuje się szczególną dbałością o detale.
Angela Tripi czerpie inspirację do tworzenia swoich rzeźb ze starożytnego świata arabskiego i, przetwarzając historię i zwyczaje, dochodzi do własnej interpretacji postaci tego okresu.
W przeciwieństwie do tradycyjnych figurek z gliny (np. neapolitańskich), które są budowane na ruszcie z słomy, pokrytym ubraniami, do których przymocowywane są końcówki z gliny, rzeźby Angeli Tripi posiadają kompletnie ukształtowane ciało.
Są one modelowane nagie, a następnie malowane i ubierane w tkaniny oraz drobne ozdoby, detale nadające rzeźbie zdumiewający realizm.
Artystka potrafi nadać swoim rzeźbom osobowość, charyzmę i urok: często wyraźnie widoczne są zmarszczki, grymasy, napięte mięśnie itp. Ponadto trzeba dodać, że, podczas gdy tradycyjna rzeźba, poprzez statyczność gestu przypomina zawód lub postać, oglądając te dzieła, zauważamy, że za tymi twarzami i spojrzeniami kryje się historia, życie z przeszłością i przyszłością.
Jeśli potrafimy zrozumieć duszę rzeźby, uda nam się również zrozumieć inny wymiar, który przekazuje Tripi. Ręczna obróbka każdej rzeźby sprawia, że każdy egzemplarz jest zawsze inny, przez co unikatowy i niepowtarzalny.